Iun 27

Ieri s-a ]ncheiat perioada de subscriere la IPO-ul Electrica. Iată cum a fost abordată aceasta în cadrul Certinvest, în special în rândul clienților cu disponibilități financiare ridicate, informațiile fiind oferite de Daniela Vasile, în cadrul unui interviu acordat ziarului Bursa:

Se pregătește Certinvest să subscrie la Electrica?

Este o ofertă atractivă, cea mai mare ofertă publică de pe bursa românească de până în prezent, pentru care Certinvest a mobilizat sume importante, atât pe fondurile de investiții administrate, cât și pe portofoliile private administrate în numele clienților noștri cu potențial financiar ridicat.

Cum subscrie Certinvest, care nu e casă de brokeraj, la oferta Electrica în numele clienților cu potențial financiar ridicat?

Certinvest administrează peste 72 de milioane de RON din partea clienților cu potențial financiar ridicat, sub forma unor portofolii private. Sunt soluții personalizate de investiții, cu strategii investiționale adaptate fiecărui client. Administrarea investițiilor se realizează în baza unui mandat discreționar, în vederea atingerii unui obiectiv de randament stabilit.

Din cele peste 200 de portofolii individuale administrate, 55 au obiective de randament legate de bursă. Pentru aceștia, am decis că oferta de listare Electrica este o oportunitate bună de investiții şi am inițiat procesul de subscriere la ofertă, în numele lor, în baza mandatului discreționar de care dispunem. Practic, Certinvest a selectat ofertele caselor de brokeraj din piață, a negociat comisioanele de tranzacționare și a îndeplinit formalitățile necesare pentru a participa la ofertă. Astfel, clienții noștri nu au fost nevoiţi să parcurgă procedurile birocratice impuse de procesul de subscriere.

Ați mai participat la astfel de oferte și în trecut?

Da, pentru ofertele din trecut a avut loc un proces de selecție în funcție de atractivitatea companiilor care se listau. Spre exemplu, la oferta Romgaz din toamna anului trecut am participat în numele a 25 de clienți, subscrierile totale fiind de aproximativ 19 milioane de RON. La momentul respectiv aceștia erau toți clienții cu obiective de randament legate de bursă.

Este gradul de alocare elementul care îi convinge pe clienți să subscrie la IPO-uri prin intermediul dumneavoastră?

Cu siguranţă. La oferta Romgaz am reușit să obținem un grad de alocare cuprins între 26% și 40%, semnificativ mai mare comparativ cu gradul mediu de alocare de 7%, obținut de investitorii de retail. Dar există un cumul de avantaje de care beneficiază clienții noștri de portofolii individuale:

Primul ar fi capacitatea noastră de a analiza oportunitatea investiției. Nu participăm la toate listările. Ne formăm o opinie proprie, pe baza rapoartelor de analiză emise de casele de brokeraj, dar mai ales în funcție de indicatorii financiari ai respectivelor companii pe care îi prelucrăm foarte atent in-house. Astfel, decizia de a investi sau nu este bine fundamentată.

În al doilea rând, ca investitori instituționali, capabili să mobilizăm resurse financiare importante pentru subscrierea la IPO-uri, beneficiem din partea caselor de brokeraj de oferte de comisionare mai bune față de cele oferite de aceleași case de brokeraj clienților de retail obișnuiți. Desigur, aici intervine și capacitatea de negociere, așa încât, la final, selectăm oferta cu cele mai bune condiții pentru investitorii noștri. Iar acest lucru se reflectă în cele din urmă în profitul realizat.

Nu în ultimul rând, alegerea momentului de vânzare reprezintă un element important pentru care clienții ne aleg în vederea subscrierii la IPO-uri. În funcție de viziunea noastră investițională, putem alege să marcăm profitul imediat, vânzând acțiunile în primele zile de tranzacționare. Sau, ținând cont de condițiile generale de piață, să păstrăm acțiunile pentru o perioadă de timp, până când compania nu mai este subevaluată și și-a consumat potențialul de creștere.

Cum anticipați perspectivele de câștig în urma subscrierii la oferta Electrica?

Oferta Electrica este una cu potențial, iar predecesoarele ei, ofertele Nuclearelectrica și Romgaz, au demonstrat că se pot marca profituri interesante de pe urma lor. Spre exemplu, investitorii la Nuclearelectrica au putut marca în primele zile un câștig de +5%, în timp ce la oferta Romgaz, în funcție de momentul de vânzare, în prima zi de tranzacționare se putea obține un câștig între +15 și +20%.

Vi s-a părut interesant acest articol? Abonaţi-vă aici şi veţi primi gratuit pe email cele mai noi articole scrise pe blogul DespreInvestitii.ro.

Leave a Reply

preload preload preload