Dec 19

Certinvest Artă Românească şi-a început activitatea în aprilie 2011, fiind autorizat de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, devenind astfel primul (şi la acest moment) singurul fond de investiţii în artă din România. În lunile care au urmat, fondul s-a concentrat pe atragerea de active din partea investitorilor pentru a putea demara procesul de achiziţii a operelor de artă. La momentul decembrie 2011, fondul a strâns 1,2 milioane de €, de la 37 de investitori. În acelaşi timp, fondul şi-a consolidat relaţiile cu colecţionarii privaţi de opere de artă, cu galeriile de artă şi casele de licitaţii prezente în România, în vederea maximizării eficienţei portofoliului său.

În această perioadă, fondul a atras experţi în analiza şi evaluarea operelor de artă, pe care i-a reunit în cadrul Comsiei Experţilor Independenţi, organism cu rolul de a verifica autenticitatea operelor propuse spre cumpărare.

Portofoliu

În portofoliul fondului de investiţii în artă se regăsesc acum 33 de opere de artă, creaţii ale unor nume sonore pe piaţa artei: Grigorescu, Ţuculescu, Piliuţă, Dărăscu, Iser, Strâmbu, Schweitzer Cumpăna, Andreescu, Mutzner, Ressu, Tonitza, Steriadi, Petraşcu, Băncilă.

Fondul s-a concentrat pe achiziţia de opere de artă în această perioadă, însă au avut loc şi câteva vânzări. 3.2% din valoarea portofoliului a fost tranzacţionată până în prezent, cu un indice de performanţă la exit a operelor vândute (de la data lansării-8 luni) de  18.89%. Fondul nu îşi propune să vândă mai mult de 50% din portofoliu în primii 2 ani de existenţă.

Activitate

Pe lângă activitatea intensă pe piaţa achiziţiilor de opere, fondul Certinvest Artă Românească s-a implicat şi în evenimente cu natură pur artistică. Astfel, 2 dintre tablourile deţinute de fond au fost încredinţate spre expunere publică pe perioadă de un an, în cadrul muzeelor.

Primul muzeu ce găzduieşte o operă din portofoliul fondului este Muzeul de Artă din Constanţa, ce expune în galeria sa spectaculoasă opera lui Ion Andreescu, „Garofiţă în pahar„. Lucrarea a figurat în colecţia Scarlat şi Maria Yarka, unii dintre rarii admiratori ai artistului încă din timpul scurtei sale vieţi, care au avut imediat intuţia valorii sale. Andreescu a pictat în mai multe rânduri tablouri de mici dimensiuni reprezentând flori, flori discrete, umile, fără nimic spectaculos, dar cu atât mai impresionante prin bravura lor picturală şi sentiment. „Garofiţa în pahar” face parte dintre aceste mici capodopere.

Al doilea muzeu ce a primit o operă din portofoliul fondului este Muzeul de Artă din Braşov, ce oferă publicului posibilitatea de a admira opera „Casă Ţărănească”, o creaţie a ilustrului Gheorghe Petraşcu. Modul său de a prelucra materia picturală, densă, cu sclipiri vitrificate ca de smalţ, preferinţa sa pentru culori saturate, ştiinţa utilizării negrului, izgonit de impresionişti de pe paletă, un anume mister al armoniilor sumbre, au devenit marca sa inconfundabilă.

Urmăriţi evoluţia fondului Certinvest Artă Românească în continuare aici.

 

 

Leave a Reply

preload preload preload