Sep 02

De curând, Parlamentul European a emis un document, rezultatul unei cercetări de ansamblu referitoare la comportamentul consumatorilor pe internet, la nivelul Uniunii Europene. Acest document investighează gradul de penetrare a internetului, atât pe calculator cât şi mobil, activitatea de comerţ online, principalele activităţi ale utilizatorilor de internet, precum şi dimensiunea calitativă a comportamentului utilizatorului de internet în mediul digital. După cum se ştie, gradul de penetrare a internetului într-o ţară precum şi gradul de atractivitate a comerţului online oferă o măsură a gradului de dezvoltare a respectivei ţări.

Iată principalele concluzii ce reies din studiul emis de Parlamentul European:

  • Gradul de penetrare a internetului a atins o medie de 70% in cadrul Uniunii Europene, aproximativ 33% dintre cetăţeni accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile. România se afla la nivelul anului 2010 sub media europeană, cu un grad de penetrare a internetului de 41%, 12% dintre cei conectaţi la internet folosind internetul pe mobil
  • În majoritatea ţărilor europene conexiunea la internet este realizată prin acces de tip „broadband” (media europeană fiind de 87% conexiune de tip broadband). În România, accesul prin broadband este de aproximativ 56%,

 

  • Ponderea comerţului electronic este de 40%, cea ce înseamnă că aproximativ în medie, 40% dintre locuitorii Uniunii Europene au realizat cel puţin o dată în ultimele 12 luni cumpărături online. Totuşi, există diferenţe mari de la o ţară la alta, în 11 şări din cadrul UE, mai puţin de 25% de cetăţeni realizând tranzacţii online. Această valoare s-a dublat în ultimii 5 ani, deoarece în anul 2005, media de utilizare a comerţului electronic era de 20% la nivelul Uniunii Europene,
  • România se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte ponderea comerţului online, cu aproxmativ 5% din locuitori ce realizează cumpărături online,

  • Cele mai mari creşteri în ceea ce priveşte tranzacţionarea online au avut loc în ţările care aveau deja o pondere peste media europeană, şi care au un procent mai ridicat de conectare la internet. În graficul de mai jos putem vedea legătura dintre gradul de penetrare a internetului şi gradul de utilizare a consumului online. De remarcat este cazul României, unde gradul de corelare între penetrarea internetului şi tranzacţionarea online este mai scăzut decât în cazul celorlalte membre UE, marcând cel mai probabil rezervele şi temerile pe care le au românii în a efectua cumpărături online. De asemenea, este de remarcat cazul Franţei sau al Marii Britanii, unde locuitorii sunt mai activi în comerţul electronic decât media europeană, raportat la gradul de penetrare a internetului.

  • În rândul celor care desfăşoară tranzacţii online, ponderea comerţului transfrontalier (achiziţia de bunuri din alte ţări decât cea de origine a cumpărătorului) este de 23% în medie, la nivelul Uniunii Europene. România are o pondere puţin mai ridicată decât cea europeană, 26%, în timp ce unele ţări (Malta, Cipru, Austria, Luxembourg) au ponderi de peste 70% comerţ transfrontalier în rândul comerţului online. „Campioana” este Malta cu 92% din cumpărăturile online făcute în alte ţări.

  • Ponderea activităţilor financiare online nu este detaliată la nivelul ţărilor Uniunii Europene, însă se remarcă creşterea gradului de utilizare aserviciilor de  internet banking, acestea fiind utilizat în medie, la nivelul UE, de 36% dintre cetăţenii cu acces la internet.

Vi s-a părut interesant acest articol? Abonaţi-vă aici pentru a primi şi alte articole interesante scrise pe Despreinvestitii.ro direct în căsuţa dvs de email.

Leave a Reply

preload preload preload